מדוע תוכן באתר אינטרנט כל כך חשוב?





הסיבות העיקריות מדוע תוכן חשוב לדירוג האתר



בעלי אתרים רבים מבקשים לשים דגש על המדיה הוויזואלית בעת עיצוב האתר, הם מכוונים למשהו מודרני ומלוטש ובצדק. אך שימוש במדיה וויזואלית באתר אינטרנט, זו רק עוד דרך שבה ניתן לשקף את האמינות של אתר האינטרנט ולהגיע לקהל היעד. בעלי אתרים רבים טועים במחשבה שעל ידי הוצאת תוכן והפיכת האתר לוויזואלי, יוכלו למשוך יותר לקוחות. למרות ששיטה זו בהחלט תיצור אתר אטרקטיבי מאוד, היא יכולה גם לפגום בדירוג האתר במנועי החיפוש. אתר יפה לא מבטיח שייראה ע"י לקוחות היעד. כדי שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש, מנועי החיפוש צריכים לדעת על מה מבוסס האתר. אחת הדרכים העיקריות ללמד את מנועי החיפוש על האתר, היא באמצעות תוכן. זה הוא חלק מהאופן שבו מנועי החיפוש עובדים. התוכן אינו מיועד רק עבור מנועי החיפוש, אלא גם עבור הגולשים המבקרים באתר האינטרנט.





הינה כמה סיבות עיקריות "מדוע תוכן חשוב לדירוג האתר במנועי החיפוש ולהמרת מבקרים ללקוחות": אספקת מידע ראשית, תוכן מספק מידע וניתן להשתמש במידע זה כדי ללמד את מנועי החיפוש על האתר. יש לדעת הכיצד אתר האינטרנט מוצג בפני מנועי החיפוש והאם הוא מעביר במדויק את מטרת האתר. ייתכן שמטרת האתר היא אספקת מידע, מכירת מוצרים או מכירת שירות. כדאי לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) לאתר בצורה כזו שמנועי החיפוש ידעו במה מדובר. כך, מנועי החיפוש יידעו מתי להציג את האתר ואת הדפים שלו בתוצאות החיפוש עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות. כאשר משתמשים מגיעים לאתר, סביר להניח שהם מחפשים משהו כמו מוצר, שירות או מידע. אחת הדרכים לספק מידע ופרטים הנוגעים למוצרים ושירותים, היא באמצעות תוכן. אספקת מידע נכון ובצורה ברורה עבור המשתמשים באתר, תשאיר אותם באתר ובכך תגדל כמות הלקוחות. קישורים פנימיים התוכן מספק גם הזדמנות נהדרת לקישורים פנימיים. קישור פנימי הוא טקסט בתוך התוכן, שמקושר לדף רלוונטי אחר באתר. קישור פנימי הוא דרך מצוינת להוביל משתמשים למידע נוסף שהם עשויים לחפש. מנועי החיפוש "אוהבים" קישורים פנימיים באתרי אינטרנט. כאשר מנועי החיפוש סורקים ומוסיפים לאינדקס את הדפים באתר, הם עוברים לעתים קרובות מדף אחד למשנהו באמצעות קישורים פנימיים. גוגל משתמשת באיכות התוכן ובקישורים בתוך התוכן בכדי לקבוע דירוג עמודים בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP's). מילות מפתח יצירת תוכן איכותי צריכה להיות הבסיס לאתר האינטרנט ולמבנה שלו. התוכן צריך לשקף את אסטרטגיית מילות המפתח של האתר. מילות מפתח הן המונחים שהאתר מעוניין שיימצאו באינטרנט ומתארים בצורה הטובה ביותר את המוצרים ו/או השירותים באתר. תוכן הוא מקום מצוין להדגיש את מילות המפתח בצורה טבעית ורלוונטית. ניתן להשתמש בתוכן איכותי באופן אסטרטגי ליצירת שיעורי קליקים גבוהים (CTR) וקישורים נכנסים. ככל שיותר משתמשים יבקרו באתר וילחצו על התוכן, כך טוב יותר. גוגל תשים לכך לב ותשפר את דירוג האתר מכיוון שהוא ייחשב רלוונטי למה שהמשתמשים מחפשים. בהתאם לכך, תוכן שנועד לענות, לעזור או ליידע את המשתמשים מועיל גם ל-backlinking (קישורים חיצוניים). מה שישפר שוב את הביצועים הכוללים של האתר ב-SERP. יצירת קישורים לאתרים חיצוניים יכולה באמת לעזור למשתמש לקבל מושג טוב יותר על הנושא שאתר האינטרנט עוסק בו. הנעה לפעולה שימוש בתוכן הוא כלי מצוין בכדי להניע לפעולה את המשתמשים באתר. דוגמאות למשפטים המניעים לפעולה: "צרו אתנו קשר, בקשו הצעת מחיר, הוסיפו לעגלת הקניות, השאירו תגובה" וכו'. הוספת קריאות הנעה לפעולה ברחבי האתר, עשויה להגדיל את כמות הרכישות \ ההזמנות באתר. לסיכום כל אחד יכול ליצור תוכן בסיסי, אבל בשביל תוכן באיכות גבוהה צריך לערוך מחקר, לתכנן וליצור אסטרטגיה כדי שיהיה הכי יעיל. תוכן אתר איכותי הרלוונטי למשתמש, מניע אותו להישאר באתר זמן רב יותר. יצירת תוכן שעונה על השאלות של המשתמשים או מועיל בדרכים אחרות, הוא מה שיש לשאוף אליו. לחשוף את "נקודות הטורפה" של המשתמשים ולתת להן מענה. שיווק באמצעות תוכן, הולך יד ביד עם קידום אתרים. קידום אתרים ללא תוכן איכותי הוא כמו גוף ללא נשמה, זה לא באמת ישרת את המטרה. תוכן איכותי הוא בעל ערך רב ליצירת מודעות טובה יותר למותג ולהצגת העסק כמוביל בתעשייה.